HTML

Amerikás magyar

USA kultúra, politika, művészet, történelem - itthonról. amerikasmagyar [kukac] gmail [pont] com

Címkék

9/11 (1) Al Franken (1) Apple (1) archívum (1) bacon (1) Bandholtz (1) Barack Obama (2) Bell (1) bicikli (1) Bill Clinton (2) Bloomberg (1) bor (1) Boston (4) Boston Public Library (1) brown (1) Capote (1) Castro (1) Citi Bike (1) Clinton (2) Clinton Foundation (1) Colleen Bell (1) columbia (1) coming out (1) cornell (1) Csou En-Laj (1) dartmouth (1) Dél (2) demokraták (1) Demokrata Pár (1) Deresiewicz (1) diplomácia (2) diplomata (1) drog (1) egyetem (1) egyház (1) Eleanor Roosevelt (1) elnök (1) Elon College (1) Elon Univserity (1) Erős rengés (1) Everett Dirksen (1) felsőoktatás (2) Fidel Castro (1) Flannery OConnor (1) Franzen (2) Freedom (1) Grammy (1) harvard (1) Henry Kissinger (1) Hillary Clinton (5) hipszter (1) homoszexualitás (2) House of Cards (1) hóvihar (1) hús (1) időkapszula (1) ikertornyok (1) ivy league (1) Javítások (1) Jeb Bush (1) JFK (1) Jimmy Carter (1) Jonathan Capehart (1) Jonathan Franzen (4) jó film (1) karnevál (1) katolikus (1) Kennedy (1) Kentucky (1) Kevin Spacey (1) Kína (2) Kindred (1) Kissinger (2) könyv (1) Könyv (1) könyvhét (1) konzervatívok (1) Kounalakis (2) Kuba (1) külügyminiszter (1) Laura Bush (1) London (1) Los Angeles (1) Magyarics Tamás (2) Mardi Gras (1) Massachusetts (1) McCain (1) melegek (3) melegházasság (2) mém (1) Michelle Obama (1) nagykövet (2) nagykövetség (2) Newsweek (1) New Orleans (1) New York (2) Nyugat-Virginia (1) Obama (3) OConnor (1) Octavia Butler (1) Oprah (1) penn (1) pénzügy (1) Philip Roth (1) Politico (1) princeton (1) rabszolgaság (1) rakétaválság (1) republikánusok (1) Republikánus Párt (1) Roosevelt (1) Spotlight (1) Strong Motion (1) Szabadság (1) Szabadság tér (1) szobor (1) The Boston Globe (1) The Corrections (1) The Discomfort Zone (1) The Kraus Project (1) The New Republic (1) The New York Times (2) The Twenty-Seventh City (1) Tim Cook (1) tömegközlekedés (1) törvényalkotás (1) Truman Capote (1) Új-Mexikó (1) újságírás (1) ukrajna (1) Ukrajna (1) ukrán diaszpóra (1) utazás (1) választások (1) vallás (1) Vocativ (1) Wall Street (1) Wall Street Journal (1) World Trade Center (1) wtc (1) X/Zen (1) yale (1) Címkefelhő

A Facebook már a múlté - itt pörögnek az amerikai tinik

2015.10.02. 18:03 amerikás.magyar.

Nemzetközi szinten igaz, hogy a fiatalok egyre kevesebbet néznek TV-t, folyamatosan elfordulnak a mainstream-mé vált közösségi média platformoktól és egyre több időt töltenek a telefonjuk nyomkodásával. Ennek mentén változik a közösségi média szerkezete is, számos új applikáció már egyáltalán nem érhető el számítógépen keresztül. Az amerikai fiatalok körében például kirobbanóan népszerű a Snapchat, amely nem csak a Facebook, de a híroldalak szerepét is próbálja átvenni.

snapchat.jpg

A számítógépek otthoni használatának elterjedése óta kutatják az amerikaiak, hogy hogyan oszlik meg a lakosság képernyő előtt töltött ideje: mennyit töltenek az emberek a TV és mennyit a számítógép előtt. Néhány évvel ezelőtt egy újabb faktort adtak a listához: a mobiltelefon képernyőjét, amely - nem meglepő módon - folyamatosan átveszi a szerepet az előbbi kettőtől. 2011-ben az amerikaiak a képernyő előtt töltött idejük mindössze 2 százalékát töltöttök mobiltelefonjuk használatával, ez az arány 2015-re viszont 30 százalékra nőtt. Becslések szerint 2017-re már ugyan annyi időt fognak az USA-ban a mobiltelefonok képernyői előtt tölteni az emberek, mint amennyit számítógépezéssel és tévézéssel összesen - mutatott rá Peter Hamby, a Spanchat hírigazgatója a Harvardon tartott előadásában. Ez azt is jelenti, hogy tovább változnak a felhasználók médiafogyasztási szokásai is, azaz az eddiginél is jobban előtérbe kerülnek az egyes médiumok mobiltelefonos platformjai. Ez önmagában nem nagy újdonság, hiszen az elmúlt években minden, magára valamit is adó médium kifejlesztette saját mobilra készített alkalmazását, hogy minél hatékonyabban juttassa el híreit (és reklámjait) olvasói számára. 

hamby.jpg

A mobilra való átállás különösen igaz arra a generációra, aki nem nagyon fogyaszt klasszikus médiatermékeket és egyre kevésbé használja a legnépszerűbb közösségi média platformokat. Az Y-generáció legfiatalabb tagjairól van szó, azaz azokról, akiknek már ciki a Facebook, hiszen szüleik mellett már szomszédaik és tanáraik is regisztráltak az oldalra, amely így elvesztette kezdeti báját. Megfigyelhető, hogy a 25 év alattaiak egyre inkább eltávolodnak a Facebooktól és sokkal intenzívebben használják az egyéb közösségi média megoldásokat, például a Snapchatet, amely kifejezetten a 25 éven aluliakat célozza meg.

A Snapchat többfunkciós platformmá nőtte ki magát az elmúlt években: egyrészt egy olyan appról van szó, amellyel fotókat, videókat tudunk megosztani megunkról, de úgy, hogy az adott kép vagy videó a megtekintést követő 10 másodpercen belül törlődik. E mellett médiumként is szolgál az applikáció: számos angol nyelvű médiatermék érhető el a Spanchaten keresztül, a legtöbb tartalom a 25 év alattiak számára lett optimalizálva kevés szöveggel és sok illusztrációval. A CNN, a Daily Mail és People mellett jelen van a platformon így többek között a BuzzFeed, a Cosmo és a Mashable is.

A valódi újdonság a Snapchaten belül a "Live Story", amely lényege, hogy a felhasználók egy adott eseményről beküldhetik rövid videójukat a Snapchat központjába, ahol a videókból rövid riportot vágnak össze az adott eseményről. A One Republic koncerten készült rövidke bejátszásokból egy szórakoztató és vicces videó áll így össze, és most épp a párizsi divathét kulisszái mögé kukkanthatunk be a helyben készített mobiltelefonos videók révén. Azonban Hamby szerint a Snapchat törekszik arra, hogy ne csak könnyed témákat dolgozzon fel, hiszen úgy vélik, a médiumnak edukációs célja is van. Ennek mentén beszámoltak a Republikánusok elnökjelölti vitájáról és rendszeresen készítenek összeállítást egyéb politikai témákkal kapcsolatban is. A Snapchat így könnyen emészthető formában tudja megszólítani azt a generációt, aki nem igazán foglalkozik a politikával, megpróbálva így rávenni őket, hogy igenis vegyenek részt a közügyek megvitatásában. 

A Snapchat hírigazgatója, Peter Hamby a CNN-nél szerzett mélyreható ismereteket a média működéséről és a hírgenerálásról. Noha csak nemrég csatlakozott a céghez, úgy véli, a platform nagy jövő előtt áll - ezt bizonyítja, hogy minden "Live Story" videót milliók néznek meg. Mivel új platformról van szó, ezért bőven akad még fejleszteni való rajta, hívta fel a figyelmet Hamby, sokat dolgoznak például azon, hogy pontosan be tudják lőni, hogy hol és mikor készült az a videó, amelyet a felhasználók feltöltenek annak érdekében, hogy nehogy valaki manipulálni próbálja híreket. Ez különösen fontos lehet például olyan tudósítások esetén, amelyek háborús körülményeket vizsgálnak - erre ugyan még nem volt példa a Snapchat történetében, de az is lehet, hogy a közeljövőben a helyiek által felvett videókból tudhatjuk meg, hogy mi is zajlik a világ egyes nemzetközi konfliktus-zónáiban. 

A fotók forrása: www.thishow-to.com, cnn.com.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://amerikasmagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr517867094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dont be such a jew 2015.10.03. 12:07:46

a fészbuk annyira a múlté, h a sznepcsetet megvette kilóra cukenberger

JitterAee 2015.10.03. 18:57:46

Nagyon durva.
Már gondolkodni se kell a cég odarakja elé amit tudnia kell.
Azt amit oda akar rakni.

Ugy is lehetne mondani hogy az orránál fogva vezet egy generációt.

plutonic 2015.10.03. 21:26:21

@JitterAee: Epp ellenkezoleg. Ez a legigazabb kommunikacios platform eddig. Olvasd el a cikket meg egyszer.
süti beállítások módosítása